Sunday, October 17, 2010

Pengorbanan

Hiasan

Penulisan kali ini tu Budak Ceminmata nak cite pasal sahabat baiknya sanggup bekorban demi ibu tersayang. Tu sahabat meninggalkan kerjayanya yang hampir menuju ke menara gading terpaksa melupakan hasratnya.
Hari ni tu Budak Ceminmata bertemu seorang sahabatnya yang bese lepak2 time sekolah dulu. Tu sahabat belajar Uitm, Macang sana' Kelantan. Tu sahabat Budak (AD) Tu hari malam kelmarin Budak Ceminmata ada lepak mamak corner, die ingat tu sahabat cuti study week.
Ko dah cuti ke !?
`Aku dah berenti la...`
"Ko biar betol !? ke ko maen2 dgn aku nie"
`Betol la'
Pada mulanya tu Budak CeminMata x percaya, Besela... Gurau2. Budak CeminMata kalau dah masuk bab begurau paham2 dah le. Silap2 boleh jadi gaduh
KehKeh
Ini Hari tu Budak CeminMata ajak sahabat baik pegi kenduri, tu sahabat CeminMAta jugak Abang die kawin la.
Tahniah 2 !!
KehKeh

Tu time lepas makan kenduri dengan soalan sama Budak CeminMata kasi tanye'

Ko ni betol ke dah berenti study !?
`Betol la, ko x caye jugak ke ??
Barang2 aku semua kat kolej abis bawak balik rumah.
Mak aku sekarang x sihat la... sakit.

Uurmm... Tu budak CeminMata simpati apa yang jadi sama sahabat baik. Sanggup meninggalkan kerjayanya sebagai seorang pelajar yang hampir ke menuju kemenara gading. Demi seorang Ibu yang tersayang seorang anak itu sanggup meniggalkan kerjayanya sebagai seorang pelajar. Sama-sama kita mendoakan supaya tu sahabat sama Ibunya cepat sembuh.

1 comment:

  1. pehh! makneye btul la...bdak tu kwan skola rndah ek..huhu smpat gak aku taye aritu...tp aku igat jwapan die maen2..
    hmm....simpati gak aku..eh, mak die sakit ape ek..em cam siyes je.
    xpe la...apepon kite doakan mak die cpat sembuh dan die dpat smbug blajar balik...insyaALLAH..

    oh tanx dtg ye!

    ReplyDelete